fbpx

Jesteś w środku konfliktu i widzisz, że ludzie się nie słuchają…

Chcesz mediować, chcesz by się porozumieli, ale zamiast tego, przerzucają się argumentami pełnymi ocen, oskarżeń, emocji i przekonań. Próbujesz pomóc.
Chcesz by się usłyszeli, ale oni się nie słyszą…

W mediacjach opartych na Porozumieniu bez Przemocy szukamy potrzeb, jakie stoją za daną frustracją, oskarżeniem… Sprawdzamy, co takiego ważnego za tym stoi.
Gdy mamy jasność – prosimy o powtórzenie przez drugą osobę, jakie potrzeby usłyszała.

Co to daje..? rozmowę na poziomie potrzeb i skrócenie drogi do:
💛 usłyszenia się
💛 znalezienia porozumienia.

Szukanie potrzeb i prośba o ich powtórzenie – to tylko część ważnych dla nas elementów mediacji. Ale takie, które sprowadzają komunikację do tego samego mianownika. Do poziomu potrzeb właśnie.

Bywa tak, że na poziomie potrzeb strony konfliktu mają podobnie: zależy im np. na zadbaniu o efektywność albo pracę z sensem. Ale mają różne pomysły na realizację tych potrzeb.

Gdy ludzie usłyszą się wzajemnie na tym poziomie, mają szansę poszukać strategii, która zaspokoi te potrzeby.

Szukanie potrzeb i prośby o powtórzenie, to dla nas ważne elementy wspierania w szukaniu porozumienia w mediacjach.

A Ty jak dbasz o porozumienie w zespole?